Konferencja naukowa "Winiarstwo lubuskie a media"

Konferencja naukowa "Winiarstwo lubuskie a media"



konferencja

Kiedy

Lokalizacja

Adres

Organizator

Dostępność

Wstęp

2019-09-19 10:00

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze

Bibliotekarz Lubuski

publiczne

bilety

facebook

Centrum Dokumentacji i Badań Mediów Lubuskich Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze oraz Komisja Prasoznawcza Polskiej Akademii Nauk Oddział w Krakowie zapraszają do udziału w międzynarodowej konferencji naukowej na temat: „Winiarstwo lubuskie a media – perspektywa trzydziestolecia 1989-2019” (Zielona Góra, 19-20.09.2019 r. )

↘️Organizator:
Centrum Dokumentacji i Badań Mediów Lubuskich Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze, Komisja Prasoznawcza Polskiej Akademii Nauk Oddział w Krakowie

↘️Patronat honorowy:
Marszałek Województwa Lubuskiego

↘️Partnerzy:
Instytut Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

↘️Miejsce konferencji: Zielona Góra – WiMBP im. Cypriana Norwida, al. Wojska Polskiego 9, 65-077 Zielona Góra

🍇Odrodzenie lubuskiego winiarstwa jest faktem, który dociera nie tylko do świadomości mieszkańców całej Polski, ale także poza jej granice. Wina z licznych i coraz lepiej prosperujących lubuskich winnic mają już swoich fanów i koneserów. Mamy już polskie wino, które zachwyca gości i mieszkańców budując markę województwa lubuskiego.

Każda instytucja, zjawisko, wydarzenie ma swój wymiar medialny – żyje w mediach. Celem naszej konferencji jest próba spojrzenia na tradycję i współczesność lubuskiego winiarstwa pod kątem szeroko pojmowanych mediów – od książki i prasy, poprzez radio, telewizję i wreszcie Internet.

Pragniemy podsumować minione trzydziestolecie, które było przełomowe także dla samych mediów, i spróbować nakreślić medialny obraz lubuskiego winiarstwa – jego główne wątki i przemiany. Chcielibyśmy także zastanowić się wspólnie z przedsiębiorcami, samorządowcami i dziennikarzami, w jaki sposób wspierać medialnie tak dobrze rozwijającą się gałąź gospodarki regionu – popularyzować ją, kreować jej wizerunek.

Ściśle określone ramy chronologiczne i geograficzne nie wykluczają uwzględnienia szerszego kontekstu historycznego, politycznego, ekonomicznego i kulturowego, które jest wręcz konieczne. Trudno bowiem pominąć wielowiekową obecność wina na polskim stole, winiarskie tradycje sprzed 1945 roku – obce i rodzime, do których się przecież w różny sposób nawiązuje (w pamięci Ziemi Lubuskiej wciąż żywe są wspomnienia hucznie obchodzonych winobrań w okresie PRL). Nie sposób też nie odnieść do przemian obyczajów, w tym struktury spożycia napojów alkoholowych po 1989 r., w której wino zajmuje coraz więcej miejsca. Trzeba także spojrzeć na cały problem z perspektywy przemian gospodarki, rolnictwa i turystyki.

↘️Zagadnienia szczegółowe:
- wino na polskim stole – tradycja i współczesność;
- wino, winnice oraz winiarstwo lubuskie w literaturze, książce i prasie, radiu i telewizji, filmie, muzyce i piosence;
- wino, winnice i winiarstwo lubuskie w przestrzeni polskiego i światowego Internetu;
- wino, winnice oraz winiarstwo lubuskie w reklamie;
- wino, winnice oraz winiarstwo lubuskie w perspektywie bibliologicznej i bibliograficznej oraz muzealniczej i kolekcjonerskiej (bibliografia regionalna, dokumenty życia społecznego, muzea i kolekcje, regionaliści);
- wino u naszych przyjaciół – narodów miast partnerskich Zielonej Góry.

 

źródło: https://www.facebook.com/events/2466724650026226/

up
Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY